Panic Lab, szöknek az amőbák
Ha azt hitted, hogy a Dobble-t nem lehet felülmúlni, akkor nagyon is tévedtél! A Panic Lab egy igazi agyzsibbasztó játék és még a Dobble-nél is rövidebb. Már a háttértörténetétől is egészen libabőrös leszel: megszöktek az amőbák a laboratóriumból és meg kell találnod őket. Pontosabban mindig csak egyet. A keresett amőba lehet egy- vagy kétszemű, kék vagy narancs, pöttyös vagy csíkos (ezek véges számú permutációja pontosan nyolc). Az asztalra ki kell raknod mind a huszonöt lapkát kör alakban, ez lesz a pálya, itt fogod keresni a szökevényt: van tizenhat amőba (minden lehetséges fajtából pontosan kettő), három szellőző, három laboratórium és három transzmutációs kamra. Az utolsó három típusú csempét érdemes úgy elrendezned, akár utólag is, hogy megközelítőleg egyforma távolságra legyenek egymástól. Van négy darab dobókocka, ezek mutatják meg, hogy honnan szökött el a kis egysejtű, melyik irányba indult el a laborból és pontosan hogyan is néz ki (lásd fentebb a jellemzőket). A dobás után rögtön elkezded keresni az amőbát...fejben és csendben, hogy ne zavard a többieket! A szemeddel követed az útvonalát, ha szellőzővel találkozol, akkor ott bebújt a kis ravasz és csak a következőnél bukkant fel megint, ha transzmutációs kamrához értél, akkor ott tulajdonságot váltott az apró dezertőr (kékből narancs, pöttyösből csíkos, stb és vica versa). Ha úgy gondolod, hogy megtaláltad, akkor rámutatsz és közösen együtt megnézitek, hogy igazad van-e vagy sem. Így nyerhetsz vagy veszíthetsz egy pontot. A végtelen hurkot elkerülendő, ha egy amőba már a negyedik transzmutációs kamrába ment be, akkor az lesz a megoldás, hiszen olyan törékeny lények ők, hogy a negyedik átalakulást már nem bírják és azonnal meghalnak.
Tippek, trükkök:
- Lazulj el, vegyél egy nagy mély lélegzetet a játék kezdete előtt! Ürítsd ki az elméd!
- Találj ki valami rövidítést a keresett amőba tulajdonságaira és azt ismételgesd magadban: ká egy pé (kék, egyszemű, pöttyös)!
- Amikor leellenőrzöd a megoldást, jelöld kockákkal a sarkalatos pontokat: ahonnan elszökött az amőba, rakd oda a nyilas kockát, ahol tulajdonságot váltott rakd oda a megfelelő kockát.
értékelés: 6/10
hosszúság: 1-5 perc
szabálymagyarázás: 1-5 perc
játékosok száma: 2-10
ajánlott játékosok száma: 3-6
kompetitív: 5/5
mechanika: kockadobás, memória, mintafelismerés
nehézség: kezdő
szerencse szerepe: kevés
téma: partijáték
kiadó: Gigamic
kiadás éve: 2012
szerzők: Dominique Ehrhard
pro: kortalan partijáték az egész család számára, a gyerekektől a nagyszülőkig; rövid, pörgős, be- ,át- és levezető játéknak tökéletes, gyorsítja az agyműködést
kontra: pár kör után eléggé lezsibbasztja az agyat